مهندسی معدن کلیه علوم وابسته به زمین

استخراج اکتشاف فرآوری زمین شناسی سنگ و کانی جواهرات دانلود کتاب...........

مهندسی معدن کلیه علوم وابسته به زمین

استخراج اکتشاف فرآوری زمین شناسی سنگ و کانی جواهرات دانلود کتاب...........

گرانترین جواهرات دنیا

 گردنبند الماس قیمت 5 میلیون دلار 

 

 

                                       

 

دوستا ن عزیز این گردنبند از الماس 75 قیراطی است و علت گران بودن ان تراشهای خاصی است که دارد 

 

الماس آبی قیمت 7 میلیون دلار 

 

                          

 

                

این یک نوع الماس به رنگ ابی است که بسیار کمیاب و نادر است و کمتر کسی توان خرید این نوع الماس را دارد وزن این الماس 6 قیراط است این انگشتر تا چند سال رکورد دار بیشترین قیمت بود 

 

 حلقه الماس آبی  قیمت 16 میلیون دلار

 

            

                               

 

این هم از نوع الماس ابی هست که بسیار کمیاب است  سکلش بیضی است و رکاب انگشتر از طلای سفید ساخته شده است که طلای بکار رفته به تنهای 2000000 دو میلیون دلار ارزش دارد 

 

 قلب روبی پادشاهی  14 میلیون دلار  

 

                        

 

این الماس به شکل قلب میباشد که به وزن 40 قیراط که بر روی یک گردنبند الماس به وزن 155 قیراط نسب شده است  

 

گرانترین گوشواره جهان 8 میلیون دلار 

 

 

 

جلوه های الماس و زمرد گردنبند قیمت 3 میلیون دلار 

 

 

 

این گردنبند از الماس و زمرد ساخته شده است به شکل ابشاری است و در مجموع 119 قیراط میباشد. 

 

حلقه نامزدی  

  

 

 

یک جفت حلقه ازدواج که همه میدانیم نماد عشق میباشد

 

جایگاه مهندسی ارزش در معدن کاری

مهندسی ارزش در خلال جنگ جهانی دوم زمانی که به علت کمبود منابع، تغییر در روش ها، مواد اولیه مورد مصرف و طراحی های مرسوم ضرورت می یافت پدید آمد. نکته جالب توجه آن است که در اکثر موارد این تغییرات منجر به کارایی بیشتر محصولات با هزینه ای کمتر می شد. پس از جنگ کارخانه جنرال الکتریک پیشتاز توسعه و کاربرد برنامه تحلیل ارزش در صنعت شد. به دنبال اجرای برنامه تحلیل ارزش در این کارخانه استفاده از این روش در سایر کارخانه ها و سازمان های دولتی فراگیر شد. در سال 1962 میلادی کاربرد مهندسی ارزش به یک الزام قانونی در آیین نامه تدارکات ارتش ایالات متحده تبدیل شد. در دهه های 1960 و 1070 میلادی بسیاری از سازمان ها در ایالات متحده مهندسی ارزش را به کار گرفتند که از آن جمله می توان به اداره احیا زمین، سازمان فضایی آمریکا، اداره حمل و نقل و اداره خدمات ساختمان های عمومی اشاره نمود.

 

مهندسی ارزش تنها مهندسی کالا، یک برنامه پیشنهادی یا پروژه ای روزمره و مرور برنامه کاری نیست. مهندسی ارزش نوعی کاهش قیمت کالا یا خدمات و راهی برای صرفه جویی در زمان نمی باشد. مهندسی ارزش جوابی ساده به سوال " چه کار اضافه ای باید انجام بگیرد تا فعالیت های یک سیستم، تولید و یا یک جزء کاهش هزینه داشته باشد؟ " مهندسی ارزش به تعیین ارزش فعالیت های اولیه بدون در نظر گرفتن عملکرد آنها پرداخته و با مشخص کردن یک هدف مالی راه حل هایی را که تمام نیازها را با هزینه ای کمتر رفع می کند پیدا می کند.

امروزه نتایج اجرای مهندسی ارزش بر روی طرح های متعدد در دنیا نشان می دهد که مهندسی ارزش نه تنها کاهش هزینه همراه با کیفیت را به دنبال دارد، بلکه باعث کاهش زمان تحویل و افزایش کیفیت تحویل می شود. از این رو با بکارگیری مهندسی ارزش در دوره عمر یک معدن و در تمام مراحل، از شروع عملیات پی جویی و اکتشاف، استخراج تا فرآوری، علاوه بر کاهش هزینه ها در هر بخش می توان به صرفه جویی در زمان نیز کمک کرد. از طرف دیگر به علت آنکه طرح ها به صورت مرتب توسط تیم مهندسی ارزش مورد بررسی قرار می گیرد، از دقت و عملکرد بیشتری بر خوردار خواهد بود.

 

پرلیت ومصارف عمده ی آن

پرلیت بعنوان نوعی کانی سیلیسی امروزه نقش بسیار عمده ای در صنعت ساختمان (بتن های پیش ساخته و بلوکهای بتنی سبک) و انواع فیلتراسیون ( فیلتراسیون روغن های پتروشیمی تا قند و شکر و روغن نباتی و آبمیوه ها) و صنایع مرغداری و مکمل ها و خوراک دام و طیور و بسیاری دیگر از صنایع در سطح جهان پیدا کرده.

به طوری که امروزه بلوکهای بتن پرلیت که از پرلیتهای 0.5 تا 6 میلیمتر در تولید آنها استفاده میشود مقاومت 2 برابر بلوکهای بتن معمول را دارند در حالی که وزن آنها نسبت به بلوکهای بتنی معمولی 4 برابر سبکتر است که در برابر زلزله نیز بسیار مقاومتر است و از نظر صدا و حرارت و برودت نیز عایق بسیار خوبی است

در زیر به مواردی از مصرف پرلیت اشاره می شود:

فیلتراسیون مواد غذایی :
روغن های خوراکی و صنعتی، کنسانتره و آبمیوه، عصاره ذرت، قند و شکر، اسید استیک، اسید سیتریک، پکتین، روغن سبزیجات، آب سبزیجات، نوشیدنیهای ملایم، مولاس، کازئین

فیلتراسیون و فیلر داروئی و داروسازی : آنزیمها، نمکهای سولفات منیزیم،
پنی سیلین، استرپتومایسین، تترامایسین.

فیلتراسیون صنعتی :
تصفیه آب، بازیابی روغنها، گریس، تصفیه آب استخرها، بازیابی مواد حلال، چاهها، فاضلاب و آبهای صنعتی، جذب نمودن مواد نفتی و روغنی و بازیابی این مواد.

فیلتراسیون شیمیایی :
مجتمع های پتروشیمی، پالایشگاهها، شیمی معدنی، رزین، شیمی آلی، اسید سولفوریک، پلی مر، پلی اتیلن، آب نمک، چسب، اکسید تیتان، کود، فضولات حیوانی.

ایزولاسیون (عایق حرارتی، برودتی، صوتی) : تأسیسات نیروگاهها، مجتمع های آپارتمانی، سالنهای کنفرانس و نمایش، سینماها، ساختمانهای مناطق گرمسیری و سرد سیری، رویه صندلیهای ورزشگاهها، کارخانجات گازهای طبی و صنعتی، سرد خانه ها.
منبع سایت انگلیسی زبان  www.hydroponicsonline.com
فیلر (پرکننده) :
نماسازی ساختمان، کنیتکس، منسوجات، واکس، روغن، پولیش، چسب، شلاک، رنگ، پلاستیک، کبریت، کاشی و سرامیک، خمیرهای آب بندی، خمیرهای بازی کودکان، اسکاچ، خمیرهای صیقل دهنده، لاستیکهای طبیعی و مصنوعی، سیلیکونها، پاک کننده ها.

مصارف ساختمانی :
ساخت بلوک های سبک ساختمانی با کیفیت بالاتر از هر ماده دیگری برای تهیه بتن سبک و مطابق بالاترین استانداردهای جهانی، پارتیشن های گچی پرلیتی سبک، استفاده در دیوارهای دوجداره (سیستم پوشش دیوارها) و پشت بامها، دیوارهای غیر حمال، کف اتاقها جهت کاهش بار مرده، افزایش عایق کاری ساختمان و کاهش مصرف هزینه های انرژی، آجر نسوز، ورقهای نسوز، عایق پرلیتی جهت جایگزینی به جای یونولیت و پلی اورتان، آجرهای پرلیتی، پلاستر پرلیت

مصارف کشاورزی و باغبانی :
تثبیت کننده خاک در باغبانی، عامل آسان ساز کشت و تکثیر گیاهان، عامل مناسب رشد گیاهان گلدانی و پرورش گیاهان، بذر کاری، قابلیت در ایجاد سیستم آبدهی خاک، جلوگیری از هدر رفتن آب، مخلوط خاک و پرلیت جهت مرغوب نمودن خاکهای زراعی.

صنعت مرغداری:
از پرلیت بعنوان بستر به جای خاک اره کاغذ استفاده می شود، بزرگترین مزیت آن قارچ و کپک نزدن است بدلیل خنثی بودن پرلیت و حتی در صورت خورده شدن مرغها نیز بدلیل مقدار بالای کلسیم و پتاسیم بسیار مفید بوده و حتی دانه بندی پرلیت برای چینه دان مرغها نیز مفید می باشد و بسیاری مزایای دیگر

تعریف، تاریخچه، انواع، نرم افزارها و کاربردهای سنجش از دور هوایی

تعریف

سنجش از دور یعنی تشخیص و جمع‌آوری داده از فاصله دور[1] و عمدتاً به عنوان فناوری و علمی تعریف می‌شود که به وسیله آن می‌توان بدون تماس مستقیم، مشخصه‌های (مکانی، طیفی، زمانی) یک شیء یا پدیده را تعیین، اندازه‌گیری و یا تجزیه و تحلیل نمود[2]. با نداشتن تماس مستقیم، باید روشی برای انتقال اطلاعات از طریق فضا مورد استفاده قرار گیرد. برای این منظور، واسطه­های مختلفی مانند میدان جاذبه، میدان مغناطیسی، امواج صوتی و انرژی الکترومغناطیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود، فناوری رایج در سنجش از دور، استفاده از امواج الکترومغناطیس است.


در حالت کلی، تعریف فوق دامنه وسیعی از کاربردها نظیر مشاهدات زمینی، تصویربرداری پزشکی از طریق مافوق صوت، تصویربرداری تشدید مغناطیسی (
MRI)، توموگرافی گسیل پوزیترون (PET) و تصویربرداری صنعتی را شامل می‌شود. در مفهوم مدرن، این اصطلاح عموماً به کاربرد فناوری‌های سنجنده‌های تصویربردار نصب‌شده بر روی هواپیماها و فضاپیماها گفته می­شود که از زمینه­های دیگر مرتبط با تصویربرداری مانند تصویربرداری پزشکی جداست[2].

 

سنجش از دور این امکان را فراهم می‌کند که از مناطق غیرقابل دسترس و خطرناک اطلاعات جمع‌آوری شود. نمونه‌هایی از کاربرد­های سنجش از دور شامل پایش جنگل‌زدایی، بررسی تاثیر تغییر اقلیم بر روی یخچال‌ها در مناطق قطبی، تعیین عمق بدنه‌های آبی و جمع‌آوری اطلاعات نظامی از مناطق پرخطر مرزی است. همچنین سنجش از دور می‌تواند جایگزین روش‌های پرهزینه جمع‌آوری اطلاعات میدانی شود.

ادامه مطلب ...

تراک ( کامیونهای غول پیکر معدنی )

تراکها یکی از بزرگترین ماشین آلات ساخته شده به دست بشر می باشند. از این ماشین آلات غول پیکر در معادن بزرگ دنیا برای حمل مواد معدنی و یا باطله از معدن تا سنگ شکنها و یا دوپوهای باطله استفاده می شود.

در حال حاضر از تراکهایی با حجم بین 80 تا 190 تن در معادن استفاده می شود. 

             

ادامه مطلب ...

ویژگى‌هاى عمومى گسل‌هاى ایران

ویژگى‌هاى عمومى گسل‌هاى ایران

گسل‌ها نوعى ساختار خطى، همراه با جابهجایى هستند که بر تحولات زمین‌ساختى و همچنین تکوین حوضه‌هاى ساختارى رسوبى ایران اثر در خور توجه داشته‌اند. از این میان، اثر گسل‌هاى طولى عمده، همزمان با جنبش‌هاى کوهزایى کاتانگایى (پرکامبرین پسین) به مراتب بیشتر است. روند این گسل‌ها در بیشتر جاها با روند‌هاى زمین‌ساختى مربوط به چین‌خوردگى کاتانگایى همخوان است و در راستاى شمالى جنوبى قرار دارد، ولى روندهاى شمال باخترى جنوب خاورى (روند زاگرس) نیز گزارش شده است. جدا از دو روند گفته شده. روند سومى در راستاى شمال خاورى جنوب باخترى، بر گسل‌هاى ایران حاکم است، بر اساس مطالعاتی که بر روی روند شکستگی‌های پوسته ایران صورت گرفته چهار روند اصلی در گسل ها قابل بررسی است ، که بترتیب اهمیت این چهار روند شامل :

ادامه مطلب ...

گسل های شمال و شمال غرب ایران

» گسل  آبیک -  فیروزکوه

» گسل  البرز

» گسل  لاهیجان

» گسل  آستارا

» گسل سمنان

» گسل تبریز

» گسل ارومیه

 

   دوستان عزیز برای یاری ما لطفا نظرهای خود را با ما در میان بگذارید

ادامه مطلب ...

انواع روشها و تکنیکهای حفاری

انواع روشها و تکنیکهای حفاری  

 

بشر به علت احتیاج به آب که یک مایع حیاتی پرارزش است، در هر شرایطی به جستجوی آن اقدام نموده و به آن دسترسی پیدا کرده است. بدون شک ایرانیان باستان اولین کسانی بوده‌اند که در حفر چاه و قنات پیشقدم بوده‌اند. علاوه بر حفر چاه به روش دستی که هم اکنون نیز در بسیاری از جاها رایج است، فنون حفر چاههای مکانیکی نیز به وفور استفاده می‌شود. حفاریهای مکانیکی که معمولا به دو صورت انجام می‌گیرد، شامل حفاری ضربه‌ای و دورانی می‌باشد. مته‌های ضربه‌ای که تا اواسط قرن نوزدهم برای حفر چاههای نفت مورد استفاده قرار می‌گرفت و به متد کانادایی معروف بود، به دیلم بلند و قطوری شباهت داشت که قادر بود تا چندین صد متر به درون زمین رخنه نماید.

گرچه اکنون اکثر چاههای نفت با روش دورانی حفر می‌گردد، لکن هنوز در برخی کشورهای نفت خیز مخصوصا ایالات متحده آمریکا هنوز از روش ضربه‌ای استفاده می‌شود و حدس می‌زنند نزدیک به 25 تا 30 درصد چاههای نفت آمریکا با روش ضربه‌ای حفر می‌گردد. حفاری دورانی اولین بار در سال 1901 در میدان نفتی Spindletop ، نزدیک تگزاس مورد استفاده قرار گرفت و به سبب مزایایی که نسبت به ضربه‌ای داشت، دامنه کاربرد آن به زودی گسترش یافت. بطوری که در دهه 1920 اکثر حفاریهایی که برای استخراج نفت در سراسر جهان صورت می‌گرفت با این روش بود.

بررسیهای زمین شناسی با وجود تمام دقتی که می‌شود، تنها امکان وجود مخازن را پیش بینی می‌کند. برای اطمینان از وجود نفت تنها وسیله حفر چاه است. حفر چاه همچنین برای استخراج آبهای زیزمینی نیز استفاده می‌شود 

 

       

انواع روش های حفاری که در ادامه مطلب به تفضیل بیان می کنم :

ادامه مطلب ...

کانه آرایی در چادرملو...

کانه آرایی

1)     کلیات

کانه آرایی عبارتست از مجموعه عملیاتی که بر روی یک ماده معدنی پس از استخراج انجام می شود تا آن را قابل مصرف کند. این واژه به نامهای دیگری از جمله پرعیار کردن و یا تغلیظ مواد معدنی نیز شناخته می شود.

هر ماده معدنی که به طور اقتصادی قابل بهره برداری باشد، کانه نامیده می شود. هر کانه متشکل از تعدادی کانی است که حداقل یکی از آنها کانی با ارزش موجود در ماده معدنی است و در حقیقت ماده معدنی برای دستیابی به آن کانی استخراج می شود. سایر کانی های متشکله ماده معدنی گانگ نامیده می شوند

ادامه مطلب ...