مهندسی معدن کلیه علوم وابسته به زمین

استخراج اکتشاف فرآوری زمین شناسی سنگ و کانی جواهرات دانلود کتاب...........

مهندسی معدن کلیه علوم وابسته به زمین

استخراج اکتشاف فرآوری زمین شناسی سنگ و کانی جواهرات دانلود کتاب...........

جایگاه مهندسی ارزش در معدن کاری

مهندسی ارزش در خلال جنگ جهانی دوم زمانی که به علت کمبود منابع، تغییر در روش ها، مواد اولیه مورد مصرف و طراحی های مرسوم ضرورت می یافت پدید آمد. نکته جالب توجه آن است که در اکثر موارد این تغییرات منجر به کارایی بیشتر محصولات با هزینه ای کمتر می شد. پس از جنگ کارخانه جنرال الکتریک پیشتاز توسعه و کاربرد برنامه تحلیل ارزش در صنعت شد. به دنبال اجرای برنامه تحلیل ارزش در این کارخانه استفاده از این روش در سایر کارخانه ها و سازمان های دولتی فراگیر شد. در سال 1962 میلادی کاربرد مهندسی ارزش به یک الزام قانونی در آیین نامه تدارکات ارتش ایالات متحده تبدیل شد. در دهه های 1960 و 1070 میلادی بسیاری از سازمان ها در ایالات متحده مهندسی ارزش را به کار گرفتند که از آن جمله می توان به اداره احیا زمین، سازمان فضایی آمریکا، اداره حمل و نقل و اداره خدمات ساختمان های عمومی اشاره نمود.

 

مهندسی ارزش تنها مهندسی کالا، یک برنامه پیشنهادی یا پروژه ای روزمره و مرور برنامه کاری نیست. مهندسی ارزش نوعی کاهش قیمت کالا یا خدمات و راهی برای صرفه جویی در زمان نمی باشد. مهندسی ارزش جوابی ساده به سوال " چه کار اضافه ای باید انجام بگیرد تا فعالیت های یک سیستم، تولید و یا یک جزء کاهش هزینه داشته باشد؟ " مهندسی ارزش به تعیین ارزش فعالیت های اولیه بدون در نظر گرفتن عملکرد آنها پرداخته و با مشخص کردن یک هدف مالی راه حل هایی را که تمام نیازها را با هزینه ای کمتر رفع می کند پیدا می کند.

امروزه نتایج اجرای مهندسی ارزش بر روی طرح های متعدد در دنیا نشان می دهد که مهندسی ارزش نه تنها کاهش هزینه همراه با کیفیت را به دنبال دارد، بلکه باعث کاهش زمان تحویل و افزایش کیفیت تحویل می شود. از این رو با بکارگیری مهندسی ارزش در دوره عمر یک معدن و در تمام مراحل، از شروع عملیات پی جویی و اکتشاف، استخراج تا فرآوری، علاوه بر کاهش هزینه ها در هر بخش می توان به صرفه جویی در زمان نیز کمک کرد. از طرف دیگر به علت آنکه طرح ها به صورت مرتب توسط تیم مهندسی ارزش مورد بررسی قرار می گیرد، از دقت و عملکرد بیشتری بر خوردار خواهد بود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد