مهندسی معدن کلیه علوم وابسته به زمین

استخراج اکتشاف فرآوری زمین شناسی سنگ و کانی جواهرات دانلود کتاب...........

مهندسی معدن کلیه علوم وابسته به زمین

استخراج اکتشاف فرآوری زمین شناسی سنگ و کانی جواهرات دانلود کتاب...........

تورمالین

تورمالین در رنگ های صورتی، سیاه، آبی و سبز یافت می شود. هیچ کانی در طبیعت به این اندازه در رنگ های مختلف دیده نشده است. تورمالین بر اثر حرارت دادن و سپس سرد کردن و یا مالش دادن دارای الکتریسته ساکن می گردد و می تواند تکه های ریز کاغذ را به خود جذب کند. به دلایل مختلفی از جمله فرمول شیمیایی پیچیده آن، تورمالین را به طور مصنوعی نمی توان تولید کرد.
مشخصات اپتیکی تورمالینت و میزان نسبتا بالای شکست نور و پدیده چند رنگی قوی این کانی، ویژگی خوبی برای تشخیص این کانی است.
 خواص و فواید تورمالین سبز
این سنگ در درمان مشکلات قلبی و بیماریهای خونی، کاربرد دارد. تورمالین سبز متعادل کننده عواطف است و به فراموش کردن آسیب های گذشته و شروعی دوباره کمک می کند. اعصاب خسته را می آساید و آن را تقویت می کند. هم چنین این سنگ افسردگی را از بین می برد و سبب رفع بی خوابی و تقویت و تمرکز اعصاب و کم شدن استرس و ترس در وجود آدمی می شود.
 خواص و فواید تورمالین صورتی
تورمالین صورتی یا روبلیت در رنگ های قرمز تیره تا صورتی یافت می شود. این سنگ با چاکرای قلب ارتباط دارد و برای تقویت قلب و فعال کردن سیستم ایمنی بدن مفید است.
وجود یک تکه از این سنگ در محیط خانه سبب نزدیک تر شدن ارتباط اعضای خانواده با یک دیگر می شود. افکار و نیروهای منفی در ارتباط با زندگی مشترک را از بن می برد و شور، شادی و اشتیاق به زندگی را در هر یک از افراد برمی انگیزاند. این سنگ به دلیل تعادل بخشیدن به مرکز قلب و آرامش عمیقی که در شخص ایجاد می کند، برای بیماران روحی مفید است.
 خواص و فواید تورمالین آّبی
استفاده از این سنگ، به ویژه گذاشتن آن بر روی چاکرای گلو، سبب تقویت ریه ها و حنجره و تنظیم غدد هورمونی به ویژه غده تیروئید و غده تیموس می گردد. این سنگ قدرت سرد کنندگی دارد و برای درمان التهاب و سوختگی مفید است.
 خواص و فواید تورمالین سیاه
این سنگ برای تقویت قلب، باز شدن گرفتگی عروق، فعال کردن دستگاه گردش خون و تنظیم سیستم خون سازی بدن، بسیار مفید است.
تورمالین سیاه از سنگ های پشتیبان قدرت مند در برابر انرژِ های منفی دیگران به شمار می رود. و چشم زخم را دفع می کند. هم چنین انرژی های منفی وسایل الکتریکی و تشعشع دار را نیز برمی گرداند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد